Začínáme s „obytňákem“


Vážení cestovatelé,lyseo_big_news
dlouho jsem se neozval, ale vzhledem k Vašim častým dotazům, které se většinou opakují jsem se zamyslel nad dobou, jaké to bylo, kdy jsem začínal cestovat obytným autem a téměř nic o tom nevěděl. Měl jsem jen nutkavou představu koupit si svůj „bydlík“, jezdit a poznávat. Bylo to v době, kdy obytných aut bylo v České republice jako šafránu. Dodací doba vozidla téměř rok.

Chtěl bych touto cestou poradit především těm, kteří zatím nevyzkoušeli kouzlo této dovolené a podělit se s Vámi o pár praktických rad a zkušeností, které jsem za léta cestování obytným vozem načerpal. Začneme pěkně od začátku. Když jsem si kupoval svůj první obytný vůz, první otázka prodejce byla, jestli chci vůz polointegrovaný, integrovaný nebo alkovnu. Dovolte, abych Vám vysvětlil, jaký je mezi vozidly rozdíl a také výhody a nevýhody jednotlivých modelů.

Asi nejvíce využívané a nejoblíbenější jsou vozy s alkovnou. Alkovnou se rozumí kapka nad kabinou, ve které je umístěno klasické dvoulůžko, kam se dostáváte po žebříku. Z naší nabídky se jedná o vozidla Iveco Tandy, Bürstner Lyseo, Weinsberg a Weinsberg CARAHOME.

Weinsberg CARAHOME

Výhodou těchto vozů je především dvoulůžko nad kabinou řidiče, které je pevné a nemusí se nijak sklápět. Vůz pak lze i po zastavení a přípravě na spánek užívat včetně stolu a lavice uvnitř karavanu (v polointegrovaném voze se sklápí postel nad prostor jídelního stolu s lavicí). Tento typ vozu je vhodný především pro rodiny s dětmi.

Weinsberg

Weinsberg

Lze využívat při zastavení a přípravě na spánek celou vnitřní plochu vozidla bez omezení. To je výhodné především v noci, když chce někdo s cestujících využít koupelnu nebo toaletu, nemusí podlézat sklopenou postel v karavanu. Spotřeba nafty je oproti vozům polointegrovaným a integrovaným zhruba o 1l/100 km větší. Tento typ karavanu je o cca 20 cm vyšší, než ostatní typy vozidel.

Vozy polointegrované –  nemají nad kabinou pověstnou kapku, prostor spaní je pouze mírně zvýšený. Jejich výhodou je vzhledem k výšce snadnější manipulace, kterou oceníme především při parkování mezi stromy – tak zvaná alkovna nám v tomto případě nepřekáží. Spotřeba je o zhruba 1l/100 km nižší.

Laika

Vůz nepůsobí uvnitř  tak obrovsky, je srovnatelný s dodávkou, i když i vysoký člověk nemá problém se po karavanu normálně pohybovat. Nevýhodou je sklápění postele nad sezení, které je zvlášť příjemné při cestování v proměnlivém počasí. Z naší nabídky je se jedná o vozidla Laika, Fiat Magis a Weinsberg Calaloft. Tento typ vozidel je vhodný především pro ten typ lidí, kteří cestují bez dětské posádky a zvlášť příjemný je pro svou dobrou ovladatelnost pro poznávací zájezdy po evropských velkoměstech.

Burstner i660 elegance

Vozy integrované jsou charakteristické především tím, že nemají přední část podobnou dodávce, ale jejich konstrukce je celistvá a pokud je to vůz bez spodní garáže, máte pocit, že jste v malé garsonce. Postel pro další spaní se sklápí v prostoru nad řidičem, takže Vám nebrání při posezení u stolu. Z naší nabídky se jedná o vůz Burstner i660 elegance. Spotřeba tohoto vozu je stejná, jako u vozů polointegrovaných.

Naše půjčovna Vám nabízí všechny typy vozidel a je jen na Vás, který si zvolíte. Všechny vozy, které Vám zapůjčujeme jsou vybaveny venkovní markýzou, kempingovým nábytkem a nezbytným příslušenstvím pro napojení karavanu na elektrický proud.

To je k tématu výběru vozidel asi vše a tímto Vás zvu na virtuální exkurzi po našem autoparku, kterou naleznete u jednotlivých nabízených vozidel.

Milan Charvát

Zobrazit nabízené karavanyZarezervujte si karavan nyní! Nenechte si ujít tuto příležitost zažít dovolenou svých snů!

    Napsat komentář